literacki serwis recenzencki e-poezja
(wersja serwisu: 0.10.21 z dnia: 06-05-2016)
(c) 1996-2016 by SOKARIS, http://www.sokaris.pl
Załóż konto
lub
Zaloguj się
Zamiast wadliwego i niebezpiecznego
Internet Explorera
polecamy:

Opera Web Browser
lub:
FireFox Web Browser


Poczytaj więcej tutaj:
Nowoczesne przeglądarki
Wiersz z listy autora o pseudonimie AnimusLumen
<< Poprzedni wiersz tego autora Następny wiersz tego autora >>
Pokaż wszystkie wiersze tego autora Dodaj do ulubionych
 
Takie tam o przyciąganiu
to musi być miłość

gdy mężczyzna żegna ukochaną
jakby miał już nigdy jej nie zobaczyć

a po powrocie
czuje że czekała na niego całe wieki
mimo iż wyszedł na chwilę

to miłość
budzi w nas tesknotę przed każdym spotkaniem
na którym dwoje ludzi
szuka okazji

do dotyku
Opublikowany: 02-01-2019 22:36 przez: AnimusLumen
Dodaj komentarz
Właściciele serwisu nie odpowiadają za treść umieszczanych utworów i komentarzy. Wszelkie uwagi prosimy kierować bezpośrednio do ich autorów. Wszystkie utwory i komentarze zamieszczone na stronie podlegają ochronie. Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania lub rozpowszechniania bez zgody autorów.
Komentarze (23)
:) (musi być przynamniej pięć znaków)
18-01-2019 10:54 AnimusLumen [Link do komentarza]
Wychodzi na to, że to ja jestem zboczona i uczepiłam się tego seksu:P
bolek wspanialy podsunął mi odpowiedni wyraz, pożądanie. Dla mnie trzecia zwrotka, to właśnie pożądanie, które nie zawsze idzie w parze z miłością. Mnie się ten wiersz o miłości, podoba w takiej formie jak poniżej i tak sobie będę go czytać :P

Takie tam o przyciąganiu

mężczyzna żegna ukochaną
jakby miał już nigdy jej nie zobaczyć

a po powrocie
czuje że czekała na niego całe wieki
mimo iż wyszedł na chwilę


:)
18-01-2019 06:13 wre... [Link do komentarza]
Racja. W każdym razie dotyk to dotyk i już! :)
16-01-2019 19:33 AnimusLumen [Link do komentarza]
przecież ja nic nie pisałem o seksie tylko o pożądaniu a przecież to cześć wstępna przed dzwiami do sypialni
16-01-2019 08:00 bolekwspanialy [Link do komentarza]
*które
15-01-2019 07:21 AnimusLumen [Link do komentarza]
Z tym dotykiem to się nie zgodzę, w takim razie 80% ludzi nie doświadczyło jeszcze miłości, skoro dotyk kojarzy im się głównie z seksem. Niech będzie, że sex jest ostateczną formą dotyku, ale po drodze jest multum gestów itp. związanych z dotykiem, którą prowadzą bądź nie do sexu. Bolek spłycił wiersz moim zdaniem właśnie do sexu, więc skoro komuś dotyk kojarzy się głównie z seksem to nich czyta jego wersję. „przed każdym spotkaniem zmienię”.
15-01-2019 07:20 AnimusLumen [Link do komentarza]
Jeszcze coś dodam tak na przyszłość i oczywiście to tylko moje zdanie, że lepiej, gdy wiersz się odsłania powoli, a nie, już pierwszy wers mówi wszystko. Ja bym sama wolała odkryć, że te zwrotki mówią o miłości. Nie umię tego lepiej wyjaśnić, dlatego Ci pokażę, o co mi chodzi.

Takie tam o przyciąganiu

gdy mężczyzna żegna ukochaną
jakby miał już nigdy jej nie zobaczyć

a po powrocie
czuje że czekała na niego całe wieki
mimo iż wyszedł na chwilę

to musi być miłość

to miłość
budzi w nas tesknotę przed każdym spotkaniem
na którym dwoje ludzi
szuka okazji

do dotyku

Można by nawet zrezygnować z jednego wersu z miłością.

:)
14-01-2019 22:33 wre... [Link do komentarza]
Trochę do tego jutra zeszło godzin.
Za moment odniosę się do samej poprawy ale chodzi o to, że już trzy osoby mają jakieś zastrzeżenia do dotyku, a Ty się mocno przywiązałeś właśnie do tego słowa, więc poprawa pozostałych wyrazów, niewiele zmieni, w tej trzeciej zwrotce.

1. Już pierwszy wers mówi, że "to musi być miłość".
2. Pierwsza i druga zwrotka też mówią wyraźnie, że to miłość, jeżeli jedna osoba bez drugiej, nawet chwili nie może wytrzymać.
3. Z trzeciej zwrotki wynika, jakby to była tęsknota tylko za dotykiem, czyli fizycznością, która kojarzy się głównie z seksem. I dlatego ta zwrotka, tą miłość, z tych dwóch wcześniejszych, spłyca.

A co do poprawy, moim zdaniem, teraz też nie jest jeszcze dobrze, bo..

"budzi w nas tesknotę przed każdym spotkaniem"

wygląda, że tylko przed samym spotkaniem, ten peel tęskni, a niecały czas, jak w tych powyżej, i że tęskni tylko do dotyku, który 80% czytelnikom skojarzy się z seksem.

Dodam jeszcze, że w Sylwestra miałam okazję przyjżeć się parze młodych ludzi, którzy szukali okazji, żeby się ciągle trzymać za ręce albo przytulać. Szukali właśnie, ciągłego dotyku i widać było, że mocno tę bliskość przeżywają. Pewnie o takie zjawisko chodzi w Twoim wierszu. Musiałoby to być jednak, znacznie subtelniej napisane, żeby się czuło, że ten dotyk, to takie czułe muśnięcie.

:)
14-01-2019 22:14 wre... [Link do komentarza]
Dotyk to nie tylko sex. Dobrze jest jak jest :).
12-01-2019 06:27 AnimusLumen [Link do komentarza]
przepraszam AL ale ja tak czuję twój wiersz


to musi być pożądanie

gdy mżczyzna żegna ukochaną
jakby już miał nigdy jej nie dotknąć

pożądanie
budzi zmysły przed każdym spotkaniem
na którym dwoje ludzi
szuka okazji
aby się kochać

okazja czy może ucieczka od codzienności
12-01-2019 04:29 bolekwspanialy [Link do komentarza]
Mam się bać? xD
11-01-2019 13:00 AnimusLumen [Link do komentarza]
Jutro Ci napiszę co myślę.
11-01-2019 00:51 wre... [Link do komentarza]
Zmienione. Cały czas mi coś nie grało. Teraz chyba lepiej? Dziękuję za odwiedziny :).
10-01-2019 11:38 AnimusLumen [Link do komentarza]
dość uproszczona definicja miłości:

bo miłość to nic innego jak tęsknota
przed każdym spotkaniem
na którym dwoje ludzi
szuka okazji

do dotyku
09-01-2019 22:45 Anna pa,pa [Link do komentarza]
. (postawiłem kropkę, bo może jeszcze chcesz coś dodać xD) Jakby nie było wiersz jest i o tęsknocie i o dotyku.
08-01-2019 09:38 AnimusLumen [Link do komentarza]
" tęsknota chyba kończy się na dotyku?"

Dzisiaj pomyślałam, że dlatego, że koniec tęsknoty trudno określić, trafniejsze byłoby określenie 'tęsknota dąży do dotyku'

:)
07-01-2019 20:06 wre... [Link do komentarza]
" tęsknota chyba kończy się na dotyku?"

To zależy co dla kogo znaczy słowo dotyk. Czy dotyk to obejmowanie, czy pocałunek to też dotyk, o co ze współżyciem, przecież też się wtedy dotykamy.
Odpowiadając na Twoje pytanie napisałabym, że tęsknota kończy się na bliskości, ale jeżeli człowiek jest zakochany, to tak naprawdę można powiedzieć, że tęsknota się w ogóle nie kończy.

:)
06-01-2019 00:42 wre... [Link do komentarza]
Ostatnia zwrotka, moim zdaniem o tęsknocie jest niepotrzebna, skróciłabym jednak ten wiersz, tak jak wre... napisała.
Wolę suchy, ale za to bardziej tajemniczy ;) A tytuł czad :)
05-01-2019 12:31 biedronka1987 [Link do komentarza]
Hmm... tęsknota chyba kończy się na dotyku? Zatem wiersz byłby niepełny xD.
04-01-2019 09:57 AnimusLumen [Link do komentarza]
Dwie zwrotki są już naprawdę dobre, a trzecia całkiem niezła, czyli ogólnie wiersz jest ok.
Czytając te wersy wzdłuż i wszerz dochodzę do wniosku, że dla mnie byłby najciekawszy w takiej postaci,


Takie tam o przyciąganiu

mężczyzna żegna ukochaną
jakby miał już nigdy jej nie zobaczyć

a po powrocie
czuje że czekała na niego całe wieki
mimo iż wyszedł na chwilę


bo z tych wersów (łącznie z tytułem) już wynika, że mowa jest o tęsknocie, miłości i wzajemnym przyciąganiu. Może tylko taki mniej poetycki jest, taki bardziej 'suchy' ale za to ciut bardziej tajemniczy, więc zależy co kto lubi.

:)
03-01-2019 15:59 wre... [Link do komentarza]
Jeszcze przemyślę sprawę, jeszcze coś mi nie gra w tych dwóch wersach z tęsknotą, heh.
03-01-2019 07:50 AnimusLumen [Link do komentarza]
Tak, to są sprawy oczywiste, które nie zawsze dostrzegam. Coś tam poprawiłem na początek, ale wiem, że nic nie wiem. Nie potrafię pozbyć się słowa bo, może kiedyś, bo mam wrażenie, że jednak dodaje płynności, scala strofy. Dziękuję za dobre rady :).
03-01-2019 07:24 AnimusLumen [Link do komentarza]
Ładnie poprawiłeś drugą zwrotkę, więc przyczepię się tylko do trzeciej,

"bo miłość to zwykła tęsknota za drugą osobą
do następnego spotkania
na którym dwoje ludzi
szuka byle okazji

do dotyku"

(To co podkreślone moim zdaniem jest zbędne, dlatego, że za dużo 'bo' nawet w prozie, lepiej unikać, a to jest krótki wiersz, więc tym bardziej. 'za drugą osobą' to zbędne dopowiedzenie tym bardziej, że za chwilę jest 'dwoje ludzi. 'byle okazji' to takie oklepane powiedzenie, więc lepiej pominąć 'byle' albo wymienić np. na, każdej okazji, częstych okazji, albo ciągłego dotyku, ale chyba najlepsza będzie sama 'okazja'.
Przyczepiłabym się tez stwierdzenia, że miłość to zwykła tęsknota, bo ta tęsknota jest raczej niezwykła i bywa upiorna, nie pozwala człowiekowi o niczym innym myśleć. Oprócz tego, miłość to nie jest tęsknota tylko za dotykiem.)
Dużym plusem dla tego wiersza jest tytuł.

:)
03-01-2019 06:12 wre... [Link do komentarza]
(c) 1996-2016 by SOKARIS, http://www.sokaris.pl
Strona wygenerowana w: 0.0095 s